Teknoloji devi Google, Avrupa Birliği’nde (AB) siyasi reklamları artık yayınlamayacağını duyurdu.
Bu kararın arkasında, AB’nin getirdiği yeni siyasi reklam düzenlemelerine uyum sağlama zorluğu yatıyor.
Google, yeni kuralların “siyasi reklam verenler ve platformlar için operasyonel zorluklar ve yasal belirsizlikler” getirdiğini açıkladı.
GOOGLE, YENİ DÜZENLEMELERDEN ETKİLENDİ
Google, AB’nin Siyasi Reklamların Şeffaflığı ve Hedeflenmesine İlişkin Yönetmeliği’nin siyasi reklam tanımının geniş olduğunu ve bu nedenle uyum sağlamanın zor olduğunu ifade etti.
YOUTUBE’DA DA SİYASİ REKLAM DURACAK
Google, önümüzdeki yılın ekim ayından önce AB’de ücretli siyasi reklamlara izin vermeyeceğini duyurdu.
Bu kısıtlama, YouTube platformunu da kapsayacak. Şirket, benzer kuralların Kanada, Fransa ve Brezilya gibi ülkelerde de siyasi reklam yayınını durdurmayı zorunlu kıldığını belirtti.
GOOGLE’IN AB İLE GERGİN İLİŞKİLERİ
Google’ın reklam ve reklam teknolojisi, son yıllarda Avrupa hükümetleri tarafından titizlikle inceleniyor.
Şirket, 2019 yılında “kötüye kullanım” reklam uygulamaları nedeniyle para cezası almaktan son anda kurtulmuştu.